11.9.07

Sèries econòmiques: oficines


The Office:

Fa uns dies ens en parlava en Doc i avui jo em veig en l'obligació de fer el mateix. Ens trobem davant de la millor sèrie que s'ha fet mai (al meu entendre). Basada en l'exitosa sèrie del mateix nom realitzada a la BBC, la NBC ens presenta la versió millorada. Grabada amb un format entre documental i sèrie de tota la vida, ens presenta el dia a dia d'una oficina de Dunder Mifflin, una distribuïdora de productes d'oficina. Michael Scott n'és el protagonista, un cap cabró, covard i pedant que encarna el tipus de persones que més odio en aquesta santa terra: els que sempre estan fent els graciosos i es creuen els reis de la festa.

La vida a la oficina de Dunder Miffiln d'Scranton transcorre amb aparent normalitat. Una genial recepcionista que sempre rep els pitjors acudits i es humiliada per el cap, un arrogant ajudant de direcció que es passa el dia llepant el cul del cap sense adonar-se que aquest el menysprea, un comercial simpàtic i guapo que es passa el dia apretant a la recepcionista i desacreditant el seu company de taula, un becari al que el cap intenta inculcar la seva particular visió de l'oficina i una serie de companys en els que hi destaquen el novio de la recepcionista, un negre de mirada trista però comentaris genials, un grandullón de comptabilitat que frega el border-line, etc...

Tots aquests components, unes històries magistrals, uns guions excel·lents, unes interpretacions a l'alçada i un format de gravació molt particular creen la millor sèrie que he vist mai: The Office (la primera temporada en castellà ja està disponible a la mula).


The IT Crowd:

Una divertidíssima sèrie britànica en que dos informàtics caòtics i la seva surrealista cap (que no en té ni idea d'informàtica) sobreviuen a la misèria de ser els encarregats de IT. Les històries són força simples, els guions són molt divertits i el conjunt crea una sèrie molt divertida i que recomano al 100%.

A la mula es pot trobar la primera temporada en VOS en castellà.

Un apunt que voldria fer d'aquesta sèrie és que queda demostrat que es poden fer sèries en que es crida i s'exagera la realitat sense que semblin sobreactuades, artificials i histriòniques. Has escoltat el que he dit Jordi Sànchez & cia.?

9 comentaris:

Roi ha dit...

Oju que "the office" americana no està basada en l'anglesa, és de fet una còpia a l'americana, l'humor britànic és bastant peculiar i els americans no ho l'haguessin entès.
Els creadors de l'original van vendre l'idea i van assessorar la NBC. Em consta també que hi ha episodis que estan copiats.
Amb això no vull dir que l'americana no sigui bona, que és genial també, és senzillament una versió de la britànica.
Per cert, per mi la britànica amb en Ricky Gervais és la millor sèrie que s'ha fet mai! i va durar poquíssim, va plegar quan ja era una sèrie de culte, suposo per no baixar el nivell.

Eva ha dit...

tambñe podries parklar de yo soy bea, gran serie "donde las haya" XD

mrpage ha dit...

Roi, agraït per la observació. He intentat veure la versió de la BBC i no m'agrada tant. Suposo que és perque ja he vist primer la de la NBC i comparo. En fi, la americana és magistral i jo n'estic enamorat.

Roi ha dit...

Jo tinc ganes de ficar-me més a l'americana, em fa molta gràcia veure'n paral·lelismes etc. Per les crítiques que he vist, segur que també és de puta mare.

L'humor britànic no és ni millor ni pitjor però reconec que costa bastant al principi, és molt subtil.
Ara, en Ricky Gervais és el rei, ara fa poc va triomfar als Estats Units amb els seus monòlegs, al youtube n'hi ha molts que valen la pena. (per qui sàpiga anglès clar)

he vist poc de IT crowd, mola molt! és un tipus d'humor més accessible, com "father Ted" la sèrie que van fer abans els seus creadors que tinc tots els capítols en DVD (regal de la sogra per Nadal ;-D)

Itf ha dit...

M'has convençut amb el The Office. Demà vaig a comprar la primera temporada en DVD que l'internet em va fatal. Ja et diré que em sembla..

Anònim ha dit...

Jo passo, potser quan em jubili. Encara tinc massa series pendents a la recamara que no he vist. La carrera i la lectura massiva blogs em treuen prou temps, com per posarme a veure series amb el que em queda.

Jo tambe odio a mort els graciosos presuntuosos de torn.

Ja he vist que no soc l'unic que es dedica a explorar la blogosfera :p

mrpage ha dit...

Itf, faràs molt bona compra. T'ho asseguro.

Mallerengu, si vaig de link en link. Sempre trobes coses interessants...

Unknown ha dit...

Senyor mallerengu, són episodis de 20 minuts: la perfecció de la telecomèdia.

Senyor albert, la segona temporada està en DVD, per 28 euros 22 episodis. Val la pena, i accentuen la part cruel i patètica, amb la qual cosa aconsegueixen un contrast fortíssim i excel·lent.

No es perdi l'episodi "El Accidente".

mrpage ha dit...

Té raó Doc, els episodis passen rapidissim. Jo mateix em vaig polir la primera temporada (6 episodis) la tarda d'aquest dissabte.

22 episodis la segona? Béeeee... 6 s'em van fer curts, això és genial doncs. Segurament els compraré.